24 Haziran 2012 Pazar

BAZEN KENDİ KENDİNE YAZARSIN SADECE..

Sen babasızlığın ne demek olduğunu bilirmisin baba
Peki baba
Sen bir bayram sabahı herkes babasının elini öperken
Bir kenara çekilip öylesine ağladın mı saatlerce
Yani sen sen babasızlığın ne demek olduğunu bilirmisin baba


Gittiğin günü daha dünmüş gibi hatırlıyorum
Üzerinden tam 15 yıl geçmesine rağmen
O gece evimizde olup bitenlere bir anlam verememiştim
Tıpkı senin odanın ortasındaki yer yatağında yatmana bir anlam veremediğim gibi
Baban öldü diyenlere
Hayır o ölemez o uyuyor baksanıza !
Az sonra kalkıp yastığın altındaki gofretimi çıkarıp verecek diyordum
Ve gofretimi vermeni bekliyordum baba
Ama bu bir türlü olmadı


Annem senin atta gittiğini söylerdi
Bende her akşam pencerede senin eve dönmeni beklerdim
Yazlar geçti, kışlar geçti, mevsimler, aylar, yıllar geçti ama sen bir türlü dönmedin baba
Derken bir gün mahalleden arkadaşım ahmedin babasıda senin gibi atta gitti
Ve oda senin gibi dönmedi
Yada dönmeyecek
İşte o zaman anladım ölümün gerçek olduğunu
ve anladım artık senin bir daha geriye dönmeyeceğini


Ama böyle olmamalıydı baba
Yapacak o kadar çok şeyimiz vardı ki
Ne bileyim sen kaleye geçecektin
Sonra ben sana bir şut atacaktım ve sen masuzcuktan yiyecektin o golü
Sonra sonra baba uçurtma yarışması yapacaktık
En yüksekte seninki olduğu halde hep ben birinci olacaktım
Sonra ben bir kıza aşık olacaktım ve gelip sana söyleyecektim
Yani şimdi senin yüzünde bir bez parçasının olması demek
Yani bir bez parçasının olması demek hiç gülemeyeceğin anlamın mı geliyor baba
Bir daha göremeyecek miyim seni
Koçum, evladım demeyecek misin bana
Anlamı bumudur bunun
Daha sana doymadım, doyamadım ki
Hadi lütfen aç gözlerini
Hiç olmasa bir tanecik gözünü aç
Aç ne olur yalvarıyorum sana baba
İnan seni çok özledim
Sen toprağa verilirken yanına bile götürmediler beni
Üzerine toprak attırtmadılar
Küçük küçük avuçlarımla toprakladım seni
İçimden dualar ettim
Yani şimdi senin yüzünde bir bez parçasının olması demek
Bundan sonra hiçbir zaman hayatımda olamayacağın anlamına mı geliyor
Yani göremeyeceğim değil mi
Yani saramayacağım değil mi
Bunu bana yapamazsın
Bu benim hakkım değil baba
Ve ben seni çok özledim
Çok özledim


Gün yavaş yavaş kararıyordu
İçimde binlerce sayfanın eridiği bir günde seni düşüneyim istedim
Ve ben sensiz olan bir günde
Kıraaaaaa yitiren bir savaşçı gibi ortalıklarda bar bar dolaşıyorum
Sağ yanım yada sol yanım belli bile değil
Bir odanın içine gizlenmişim
Ağzımı dayamışım anahtar deliğine
Ve anahtar deliğinden hava almaya gayret ediyorum
İçime çekiyorum seni
Odanın nefesini içime çekiyorum
Senden kalan hasreti bırakmak adına yapıyorum bunu
Vuruyorum başımı duvarlara
Sen gittikten sonra olmaması gereken o kadar çok şey oldu ki
İnan ben hala sensizliği yaşıyorum
Hala sensizliği yaşıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder